Welcome to my world. Be nice here. Thank you. +Follow | Dashboard
//My Paridise

lawanan perumpuan........part 9
Tuesday 6 December 2011 | 22:08 | 0 comments
                                                 » don't worry, i'll get over you .
Di sekolah Jessica begitu pucat.Ramai pelajar bertanya kepada Jessica Okey Ker Tak?
Jessica cuma diam.Di perhimpunan Cikgu Rasidah memberi pengunguman yang bahawa.......

"Okey,setengah pelajar sudah tahu yang bahawa Putri Nur Tasya Binti Ahmad Zamri telah masuk ke hospital dan boleh juga meninggal dunia.Kalau ada orang yang mempunyai darah D,tolong cakap ke ibu anda untuk derma kalau anda mahu.Dan sesiapa yang meletakan racun itu akan di tangkap dan Tasya akan menentukan akan masuk penjara atau tidak.Terima kasih."

Mata Jessica terbuka bersara lalu mengata dalam hati 'Hah!?!?!Ahmad Zamri.Itukan nama ayah saya.Darah saya sama dengan Tasya.Saya nak dermaa.Tapi....saya takut nak kena suntik.Saya tak nak masuk penjara.Sebaik Ellysya dan Marshanda tak datang untukmelawat Tasya.Kenapa saya tak rasa gembira.Bukankah saya nak Tasya bunuh dari dulu.Betul cakap Alisya dan Nadia.Saya bodoh.APA YANG SAYA SUDAH BUAT?!?!?!?!?!?!'

Selepas sekolah Jessica melawat Tasya di hospital utuk menderma darah.....


"Nurse no.bilik Tasha berapa ya"

"Urmmmm......No.128"

"Huh.Terima kasih"

Itulah pertama sekali Jessica pernah menjadi baik kepada seseorang.Jessicamenekan butang lif tetapi tidak boleh.Dia mencuba lagi sekali tapi tidak boleh.Dia belari ke tanggamenuju ke tingkat 9.Huh begitu penat rasanya alau saya yang naik.Okey sambung......Jessica pun tiba tetapi dia terlihat ada Marshanda dan Ellysya di sebelah bilik Tasya.Mereka sedang duduk di kerusi yang disediakan.Jessica tidak tahu nak buat apa lagi.Dia pun masuk ke bilik Tasya tanpa memandang Ellysya Dan Marshanda.

"Docktor,saya datang sini untuk menderma darah."Jaawab Jessica.

"Ohh.Bagus.Alhamdulillah ada orang menderma darah.Saya rasa yang lain mesti takut nak dermakan."

"Docktor boleh saya tanya sesuatu.?"

"Boleh"

"Kenapa ibu dan ayahnya sahaja yang tak derma?"

"Oh itu sebab ayah dia berpisah dengan ibunya sejak dia bayi lagi.Ibu dia sekarang ada di Jarkata.Esok baru ibunya pulang kerana diadengar berita ini."

"Oh ok.Ambillah darah saya ni."

"Okey baiklah."

Sementara mereka sedang berbual,Ellysya sempat curi dengar tentang apa yang mereka cakapkan.

"Marsha,kenapa tiba-tiba Jessica nak derma darah.Bukankah yang dia selalu jahat kepada orang lain.AAHHH!!!!Tang-tang darah dia tu racun."

"Elly jangan nak mengarutlah.Kan docktor dah periksa darah Jessica okey   ker tak."

"Oh.Betul  juga yeh."

Selepas ujian Jessica keluar dengan perasaan syok.Dia berkata dalam hati lagi sekali 'Ayah Tasya berpisah dengan ibu Tasya sejak dia bayi lagi????Ayah saya pun berpisah dengan ibu saya sejak bayi lagi.Yang saya ingat saya ada rantai ini sejak bayi lagi.Ia megnet.Hah baru say ingat.Tasya pun ada macam ni.Tapi saya tak tahu sama ada rantaini sama ke tak.Esok sayacakapdengan ibu Tasya.


Esok pun tiba....


"Assalamualaikum."Jawab Jessica sambil menekan loceng.

"Wa'alaikumusalam.Masuklah."Jawab bu Jessica.

"Mak cik nak pergi mana?"

"Oh nak jumpa Tasya."

"Mak cik saya ni Jessica.Saya yang derma darah tu.Tujuan saya datang ke sini sebab saya ada rantai ini.Rantai ini sama dengan Tasya punya ker.Kalau sama,kenapa ada kat Tasya dan saya?"

Ibu Tasya terkejut apabila lihat rantai itu.Dia berkata "Dari mana awak dapat itu?Nama ayah awak sapa?"

"Saya dapa rantai ini dari kecil lagi dan nama ayah saya ialah Ahmad Zamri Bin Muhd Ismail."

"Hah?!?!?Awak ada ingat apa-apa tentang nama Juliana?"

"Juliana?Juliana?Juliana.Hah!Juliana.Saya masa kecil asyik panggil nama Juliana".

Tiba-tiba mata Jessica terbuka dengan besar......

"AAAHHH!!Juliana.Saya ingat.Juliana ibu saya.Awak tahu tak nama Julian?Mak cik kawan Juliana ker?"

Ibu Tasya cakap dengan pperlahan lahan,"Na-nama saaaaaaya Juli-liana.".

"Hah."Jessica terkejut mendengar perkataan yang disebut oleh Ibu Tasya."I-I-I-BBBBU?"

"Anakku."


Bersambung......

Older Post | Newer Post
Disclaimer



Bonjour fellas! Thank you for your visit and do leave your footprint on my tagboard. *wink


La Boss Tumblr



Do visit la boss tumblr : http://aisha-liyana.tumblr.com/

Music Box





Credit