Welcome to my world. Be nice here. Thank you. +Follow | Dashboard
//My Paridise

Lawanan perumpuan.......part 5
Wednesday 30 November 2011 | 17:57 | 0 comments
Asslamualaikum,bismillah                        

                                            Tumblr_luxiqzfp3m1r3ipz5o1_400_large

Tasya memebaring di atas katil semasa kawanner sedang menonton television di ruang tamu.Dia mengata dalam hati'Macam mana ni? Saya tak boleh buat apa-apa dah'.Tasya pun bermula nangis sambil memegang bantal peluknya.Tiba-tiba.......

Selepas Marshanda dan Ellysya Telah habis pun menonton television,mereka masuk dalam bilik mereka sendiri iatu bilik tetamu.Sebelum mereka tidur Ellysya sempat berkata kepada Marshanda yang sedang berus gigi.Elysha berkata"Hei Marsha,Tasya berkelakuan pelikkan.".

"Ha'a.Dia macam kehilangan duit"."Hei Marsha,awak rasa esok tasya gembira tak nanti pergi ke birthday party saudaranya?" tanya Ellysya."Bukankah yang Tasya cakap birhtday party tu tak jadi kerana saudaranya ada hal lain?Sebab tulah kena pindah ke hari Ahad.Lepastu hari Ahadkan kite orang ada birthday party saya, jadi kite tak pergilah birthday party saudara Tasya.Lagipun Tasya dah call dah ibu saudaranya yang dia x boleh datang sebab dia ada hal.Awak ni cepat lupa lah,"Jawad Marshanda sambil membebel.


Satu hari lepas....

"Marshanda dan Ellysya di suruh masuk ke bilik Tasya kerana di nak cakap sesuatu,"kata bibik Kalisha.
Marshanda dan Ellysya berkata sama-sama " Huh?Baiklah.Terima kasih".

"Tasya kenapa awak nangis?"cakap Marshanda."Duit saya hilang".Ellysya"Berapa banyak?"."500".Marshanda pun mula membebel,"Sekatat banyak tu je tak per.Awak kena berterus terang dengan ibu awak dan cakap yang awak kehilang 500 ringgit sahaja.Mesti mak awak paham dan sebaik mak awak tak kehilangn kamu.Lagi pun mana lagi penting awak ker duit?"Semasa Marshanda sedang membebel kuat-kuat mak Tasya iatu Puan Haslinda mendengar semua perkataan yang Marshanda sebut tadi.

Puan Haslindsa berkata kepada bibik Jasmin suruh Tasya datang ke sini.

"Ibu nak jumpa adik ker?"

"Ia.Kenapa awak tak cakap semua ni kat mama.Sebaik awak tak ape-ape."

"Maafkan saya mama.Saya cuma tak nak buat mama kecewa."

Tak pelah.Meh sini peluk mama."

"Mama"

...........................................................................................................................................................................

Party pun semakin hangat.Semua pelajar di sekolah baru Tasya datang ke rumahnya untuk sambut Hari Lahir Marshanda.Ramai pelajar berkata"Cantik betul lah rumahni.Best giler parti ni.Dan akhir sekali MEREKA CANTIK".The Wonderbats pun datng supaya popularity mereka tidak turun.

"Huh.Berani mereka buat party best begini?"Kata Jessica dengan garang."Boss ni lah masa nya untuk ambil rahsia Tasya.Mereka kan sedang sebuk minum,gelak,cakap."kata Nadia."Betul tu boss" kata Alisya."Ok mari.HAHAHA".

p/s:saya ada tukar sedikit perubahan apabila mereka bercakap.

Older Post | Newer Post
Disclaimer



Bonjour fellas! Thank you for your visit and do leave your footprint on my tagboard. *wink


La Boss Tumblr



Do visit la boss tumblr : http://aisha-liyana.tumblr.com/

Music Box





Credit