Welcome to my world. Be nice here. Thank you. +Follow | Dashboard
//My Paridise

lawanan perumpuan......part 7
Friday 2 December 2011 | 23:17 | 0 comments
                                               390775_132760936834396_129337727176717_158619_458451941_n_large

Sekolah pun mula.Semua murid di sekola baru Tasya masuk ke kelas masing-masing.Sekarang ramai pelajarsedang bergosiping tentang ketipuan The Wanabatstu.(Okey saya x tahu nak cakap apa jadi kiter skip k)
balik sahaja sekolah Alisya sempat cakap dengan Jessica dan Nadia.....

"Hey,Jessica saya dah malas nak panggil awak boss.Awak ingatnye awak berkuasa tapi awak salah,ayah awak yang berkuasa.Awak asyik memberi arahan untuk membuat keburukan.Lagi pun kalo esok awak nak malukan saya argh....aku dah pindah ke collage budak pintar 5 star tu.bye loser ," Alisya pun terus belah kerana 
pemandu pakciknyer sudah smpai.

"BERANI BETUL BUDAK TU CAKAP MACAM TU KAT SAYA!!!!!Mari Nadia pergi belah situ oh dan tolong buang saya punya plastik."

"Argh malas.Saya dari dulu tunggu untuk ada orang marah kat awak macam.Jadi sekarang saya pun nak macam tu.Aku nak pindah ke kampung mak saya mulai Jumaat ni,jadi 3 hari tu awak tak yah nak cakap,pandang atau malu kan saya.Awak dah kalahlah.Awak tu bodoh selalu pikirkan pasal dirinya dan tak kesiankan orang lain dan nak jadi popular.Awak dah kalah.The Cool Girls dah menang.Give up jelah.Awak patut cari kawan lain.Oh dan last but not least BESTNYER CAKAP MACAMTU KAT DEPAN MUKA HODOH AWAK TU,".Nadia pun terus belah.

'Ah ,macam mana ni? Popularity sya turun?Saya hodoh dan bodoh?Dan yang penting sekali macam mana esok?Kawan saya dah tak de,'Jessica mengeluarkan peasaannyer di dalam hati.dia menangis perlahan sambil bercakap "TASYA!!!!!!!!!!Semuanyer pasal TASYA......SAYA AKAN BUNUH AWAK!!!!!!!!!"

Di rumah Tasya....

"Pak Mat terima kasih ya untuk Hantar Tasya pulang dari sekolah."

"Sama-sama puan"

Tasya pun masuk ke rumah.Dia manaik tagga ke biliknya.Sebelum itu dia memanggil Bibik Kalisha dan Bibik hayati...

"Bibik-bibik dah habis kemas bilik saya?"

"Sudah puan"

"Baiklah.Terima kasih anyak"

"Sama-sama."

Satu lengkah ke bilik Tasya,dua langkah ke bilik Tasya,tiga langkah ke bilik Tasya...

"Wah!!!!Bersihnya bilik saya.Terima kasih banyak-banyak."

"Sama-sama."

"Kalo macamni senan lah nak belajar untuk ujian pertengahan tahun.Bilik bersih,udara dingin dan banyaklah.Harap-harap kawan saya pun boleh belajar seperti saya.Amin."

Tasya  ini budak yang bijak kerna setiap hari dia akan belajar.Dia selalu mendapat keputusanyang cermelang.Harap-harap ujian nanti dia dapat keputusan cermelang.

Dua hari kemudian.....

"Awak sudah sedia untuk ujian nanti hah korang dua?"Tanya Tasya."Mesti lah dah.Awak marsha?"
"Dah."

5 minit kemudian 

"Ok kelas duduk tempat masing-masinng.Ujian akan bermula lagi 10 minit.Awak semua boleh ulang kaji."

"Urmm cikgu.Tasya mengambil tempat duduk saya"jawab Jessica dengan selamba sambil menjeling pada Nadia.

"Jessica saya rasa Tasya dari dulu duduk sebelah Marsyanda.Awak duduk je lah kat belakang sekali tu."

Semua murid ketawa dan Nadia pun jeling balik.

10 minit lepas.....

'Apa jawapanni yer.Susah nyer.Kenapa tak der jawapan tentang make up.Contahnyer `make upe blusyer di buat daripada aper?` Kalo jawapan macam tu saya dapat A lah..Susah nyer.'Jessica membebel dalam hati.

"Ok kelas lagi lima minit."

'Hah lagi lima minit? Macam mana ni.Baru soalan no. 31..Lagi 19 soalan jer.Tak per sempat...sepat'
Jawab Jessica.

Selepas ujian masa rehat...

"Hey Budak.Ok ker masa ujian tadi?Nampak keliru je.Siap ker?"Jawab Nadia.

"Ok susah,saya x siap dan maaf kan saya tolonglah kembali kepada saya?"Jessica merangkak ke Nadia.Ramai pelajar lihat kelakuan Jessica yang pelik tu.

"Maaf?Maaf?Tu je yang awak nak buat.Lagi pun dah terlambat.Awak sepatutnyer inta maaf kepada saya dan Alisya dari dulu dah.Awak ingatnyer awak dah berubah?Awak belum!Nak juga buat Tasya malu.AWAKKALAH AWAK KALAH JE LA.!!"

"Awak ni kadang-kadang boleh sakitkan hati saya."


"O ye ker?Awak SELALU SAKITKAN HATI SAYA,ALISYA DAN SEMUA PELAJAR DI SEKOLAHH NI.Bye,malas nak cakap dengan perumpuan bodoh!"bebel Nadia.



Selepas ujian sudah habis....keputusan sudah diumumkan oleh guru kelas Tasya......

"Okey keputusan akan diumumkan dari no.40.40 ialah Jessica.Semuanya tulis tentang make up.Awak sepatutnye malu yer.Bediri di depa sebab nanti saya pukul dengan rotan.(nama orang lain blablablabla..)No 7 ialah Ellysya (Skip lagi blablablablabla...)No 5 ialah Marshanda (Skip blablabla)No 2 ialah Nadia dan No 1 mestilah Tasya."

(Clap).

"Okey Jessica awak selalunyer no 5,3,7 tapi sekarang gagal.Marshanda dan Ellysya selalu dapat no 23,28,25 sekarang mereka meningkat.Kenapa?"

"Sebab saya benci Tasya.Tasya mengambil tempat saya popularity saya dan no saya"alasan dari Jessica.

"Ellysya kenapa awk dan Marshanda dapat meningkat?"

"Sebab saya dan Marsha dapat tip dari Tasya."jawab Ellysya dengan gembira.

bersambung..

Older Post | Newer Post
Disclaimer



Bonjour fellas! Thank you for your visit and do leave your footprint on my tagboard. *wink


La Boss Tumblr



Do visit la boss tumblr : http://aisha-liyana.tumblr.com/

Music Box





Credit